Powrót

2019-04-01

FERRERO PRZEJMIE SPÓŁKI KELLOGG’S COMPANY

 LUKSEMBURG — 1 kwietnia 2019 r. — Grupa Ferrero i spółki powiązane („Ferrero”), która jest globalną firmą z branży słodyczy, poinformowała dziś o osiągnięciu ostatecznego porozumienia, zgodnie z którym Ferrero przejmie od firmy Kellogg’s spółki zajmujące się produkcją m.in. ciastek, przekąsek owocowych, lodowych różków za kwotę 1,3 mld USD (1,16 mld EUR). Spółki te w 2018 r. wygenerowały sprzedaż w wysokości prawie 900 mln USD.

Ferrero przejmie silne i lubiane marki w kategorii ciastek, w tym ikoniczną markę Keebler®, świetnie sprzedające się Famous Amos®, markę premium dla całej rodziny Mother’s® oraz ciastka bezcukrowe Murray®, a także Little Brownie Bakers® — dostawcę ciastek sprzedawanych w ramach programu Girl Scout Cookies. Ponadto Ferrero przejmie marki przekąsek owocowych z grupy Kellogg’s, w tym marki Stretch Island® i Fruity Snacks, jak również markę rożków lodowych i spodów do ciast Keebler’s®.

Od 2017 r. firma Ferrero przejęła już kilka marek i spółek amerykańskich, a dokonując tej transakcji, poszerza swoją działalność o nowe kategorie strategicznych produktów i wzmacnia swoją pozycję na rynku północnoamerykańskim.

Ferrero przejmie też od Kellogg’s sześć amerykańskich zakładów produkcyjnych zlokalizowanych na terenie całego kraju: w Allyn (Washington), Augusta (Georgia), Florence i Louisville (Kentucky) oraz dwie fabryki w Chicago (Illinois), jak również dzierżawiony zakład produkcyjny w Baltimore (Maryland).

„Spółki Kellogg’s produkujące ciastka i przekąski owocowe doskonale wpisują się w strategię Ferrero, ponieważ poszerzymy naszą działalność i ofertę produktową na rynku północnoamerykańskim” - stwierdził Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero. „Dzięki tej transakcji portfel Ferrero wzbogaci się o wiele ikonicznych marek Kellogg’s, w społeczności Ferrero powitamy nowych kolegów i koleżanki, a Ferrero przejmie rozwijające się marki, jak w przypadku pomyślnie przeprowadzonych akwizycji Fannie May, Ferrara Candy Company i byłych marek firmy Nestlé w USA. Wielkim szacunkiem darzymy samą firmę Kellogg’s, a także jej dziedzictwo i wartości, odczuwając dumę, że Kellog wybrała Ferrero na dom dla swoich spółek.”

„Przejmujemy grupę znanych i cenionych przez konsumentów marek zajmujących bardzo silną pozycję rynkową w swoich kategoriach, co pozwala nam znacząco zróżnicować naszą ofertę i wykorzystać nowe, wspaniałe możliwości rozwoju na największym na świecie rynku ciastek” - powiedział Lapo Civiletti, CEO Grupy Ferrero.

Todd Siwak, CEO firmy Ferrara Candy Company, podkreślił, że: „Przejęcie to stwarza świetną okazję do dalszego rozwoju naszych strategicznych celów. W nadchodzących tygodniach i miesiącach mamy zamiar zaprezentować nasze plany klientom, dostawcom i pozostałym partnerom, a także powitać nowych kolegów i koleżanki z Kellogg’s”.

Trwa proces uzyskiwania stosownych pozwoleń. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom finalizacji i powinna zostać zamknięta w drugiej połowie bieżącego roku.