Ferrero - rodzinna firma o globalnym zasięgu

Ferrero obchodzi 30 lat swojej obecności w Polsce. Początek firmy Ferrero miał miejsce w 1946 r. w
piemonckim miasteczku Alba, na północy Włoch.

Ta rodzinna firma prowadzona już przez trzecie pokolenie nadal działa w oparciu o te same wartości,
które stanowiły podwaliny sukcesu dla marki, czyli pasja do tworzenia produktów najwyższej jakości
oraz rzetelność w stosunku do konsumentów, którzy codziennie kupują ich wyroby. Ferrero jest dziś
jedną z największych firm cukierniczych na świecie, a jej produkty sprzedawane są w ponad 170
krajach.

Największy sukces przyniosło firmie wprowadzenie na rynek ponad pół wieku temu kremu
orzechowego Nutella. Jednak nie tylko Nutella stała się sztandarowym produktem firmy. Kinder
Niespodzianka, Tic Tac, czy Ferrero Rocher to tylko kilka przykładów produktów uwielbianych przez
konsumentów na całym świecie.

W 1992 r. w Warszawie powstała firma Ferrero Polska Sp. z o.o., której celem była dystrybucja
produktów Ferrero w Polsce. Były to głównie Raffaello, KINDER Niespodzianka i Tic Tac.
Polscy konsumenci od razu pokochali produkty Ferrero za ich unikalność, jakość, świeżość, a przede
wszystkim za ich smak. Smak, który teraz dla wielu jest słodkim wspomnieniem z dzieciństwa. Kto z nas
nie zna np. legendarnego jajka z niespodzianką Kinder Niespodzianka, za którym przepadają nie tylko
dzieci, ale również ich rodzice. Dlaczego? Ponieważ jest on doskonałym połączeniem małej przekąski
pokrytej pyszną czekoladą i świetnej kreatywnej zabawy.

Z biegiem czasu w Polsce powstały tzw. love brands; kto z nas nie zna marek Raffaello, Nutella, KINDER
Niespodzianka, KINDER Bueno, KINDER Chocolate, Ferrero Rocher czy Tic-Tac.
Nie można także zapominać o sukcesie produktów chłodzonych – innowacyjnej kategorii stworzonej
przez Ferrero w latach 80., która na stałe wkradła się w łaski polskich konsumentów. KINDER Mleczna
Kanapka, KINDER Pinguì czy KINDER Maxi King kupowane są w Polsce ponad 100 mln razy w roku, a o
olbrzymim przywiązaniu Polaków do produktów Ferrero świadczy również liczba 30 mln
sprzedawanych rocznie słoików kremu orzechowego Nutella.

W wyniku ogromnego sukcesu swoich produktów w Europie Centralnej, rodzina Ferrero wybrała
Polskę na kraj, w którym w celu zapewnienia konsumentom najwyższej jakości i świeżości wyrobów,
miała ruszyć lokalna produkcja.

W 1995 r. w Belsku Dużym koło Grójca rozpoczęły się prace przygotowawcze, a już w 1997 r. ruszyła
produkcja Raffaello, kremu Nutella, jajek KINDER Niespodzianka oraz drażetek Tic Tac. W miarę upływu
czasu zakład się rozwijał, a kolejne produkty, takie jak: KINDER Bueno, KINDER Joy i Nutella B-ready
cieszyły się coraz większym powodzeniem u konsumentów. W roku 2021 zakończył się kolejny etap
inwestycji w Polsce, w wyniku którego w Belsku rozpoczęto produkcję Kinder Cards oraz tabliczek
czekolady Raffaello i Ferrero Rocher dystrybuowanych na całym świecie. W ciągu nieco ponad 30 lat,
polski zakład Ferrero, który powstał, aby zaopatrywać rynki Europy Centralnej, stał się trzecim co do
wielkości zakładem Grupy na świecie, z roczną produkcją ponad 150.000 ton gotowych produktów,
dystrybuowanych w ponad 100 krajach na pięciu kontynentach.

Ferrero jest jednym z największych pracodawców w regionie mazowieckim: zatrudnia na stałe prawie
3000 pracowników, korzysta z pomocy pracowników sezonowych, a także współpracuje z ponad 1000
polskich dostawców zatrudniających kilkanaście tysięcy osób.
Przez prawie 30 lat Grupa zainwestowała w Polsce 750 mln EUR, co plasuje ją w czołówce inwestorów
w regionie Mazowsza.

Ferrero w swojej działalności kieruje się sześcioma podstawowymi wartościami do których należą:
lojalność i zaufanie, szacunek i odpowiedzialność, uczciwość, rzetelność oraz pasja do jakości, badań i
innowacyjności.

Lojalność w stosunku do konsumentów i zamiłowanie do jakości to odpowiedź na rosnące na całym
świecie zainteresowanie bezpieczeństwem żywności i zdrowym odżywianiem. Utrzymanie wysokiej
jakości produktów udaje się dzięki starannej selekcji surowców, innowacyjnym badaniom i
nowatorskim technologiom produkcyjnym. Grupa dba o to, by proces produkcyjny odbywał się zgodnie
z poszanowaniem zasady ochrony środowiska, z wykorzystaniem najlepszych dostępnych technologii,
które zapewniają optymalne zużycie energii, materiałów, zasobów naturalnych i wodnych w sposób
odpowiedzialny i racjonalny. Ferrero jest mocno zaangażowane w minimalizowanie wpływu swojej
działalności na środowisko naturalne począwszy od surowców, aż po zakłady produkcyjne i logistykę.
Dla przykładu w 2019 i 2020 roku zakłady produkcyjne Ferrero w Europie zakupiły 100% energii
elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Od 2007 r. Ferrero realizuje w Polsce program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu –
KINDER Joy of moving, którego celem jest edukacja sportowa oraz promocja aktywnego stylu życia
wśród najmłodszych i ich rodzin. We współpracy z PKOl oraz wybranymi narodowymi związkami
sportowymi, Ferrero realizuje całoroczne, ogólnopolskie i dostępne, całkowicie bezpłatnie, projekty
edukacyjno-sportowe. Działania w ramach KINDER Joy of moving realizują cel 3, 4 oraz 17. Agendy
na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030, opracowanej przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
W ubiegłym roku w programie KINDER Joy of moving wzięło udział ponad 360.000 dzieci.
Obecna na całym świecie Grupa zatrudnia ponad 34 tys. osób i posiada 31 zakładów produkcyjnych.