Historia Grupy Ferrero i jej misja

Droga do międzynarodowego sukcesu

HISTORIA JEDNEJ RODZINY

Historia Grupy Ferrero to dzieje sukcesu, który wkracza już w trzecie pokolenie. Historia przeszłości, teraźniejszości i przyszłości genialnej i wytrwałej w dążeniu do celu włoskiej rodziny z regionu Piemont – to ona właśnie stoi za samą marką, jej finansowym sukcesem i ekspansją na międzynarodową skalę.

POCZĄTKI W ALBIE I LATA PÓŹNIEJSZE


Aby lepiej zrozumieć fenomen firmy, cofnijmy się do lat czterdziestych ubiegłego stulecia, kiedy to Piera i Pietro Ferrero, rodzice Michele, uczynili z małej, rodzinnej cukierni fabrykę z prawdziwego zdarzenia. Rodzina Ferrero zapisała się w historii Włoch jako pierwszy producent słodyczy, który po II Wojnie Światowej otworzył filie i zakłady poza granicami kraju, tym samym przekształcając firmę w prawdziwie międzynarodową Grupę. Pierwsze sukcesy i szybki rozwój stały się możliwe dzięki produktom "wymyślonym" przez Pietra Ferrero i jego, wówczas jeszcze bardzo młodego, syna Michele. Kolejnym kluczem do sukcesu okazała się doskonale zorganizowana sieć dystrybucji, stworzona przez brata Pietra – Giovanniego, który zmarł w 1949 roku.

MIĘDZYNARODOWY SUKCES


Osiągnięcie sukcesu na rynku włoskim zachęciło Michele Ferrero do uruchomienia produkcji również za granicą. W 1956 roku nastąpiło otwarcie dużego zakładu produkcyjnego w Niemczech, a wkrótce potem we Francji. Był to początek prawdziwej ekspansji Ferrero na rynku europejskim - powstały biura handlowe i fabryki produkcyjne w Belgii, Holandii, Austrii, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Hiszpanii. W kolejnych latach Ferrero stała się firmą o zasięgu globalnym, obecną na wszystkich kontynentach - w Ameryce Północnej i Południowej, Południowo-Wschodniej Azji, Europie Wschodniej, Afryce i Australii. W ostatnich latach Grupa rozszerzyła swoją obecność również o Turcję, Meksyk i Chiny.

OD WIELKICH IDEI DO PRAWDZIWYCH IKON KULTURY

Pierwsze przejęcia


Rok 2015 to początek nowej ery w historii Ferrero, wraz z dwoma pierwszymi, ważnymi przejęciami. W marcu 2015 roku firma uzyskała ostateczną zgodę na proces integracji z grupą Oltan, obecnie Ferrero Findik – wiodącym tureckim producentem, przetwórcą i dostawcą orzechów laskowych.
Drugie przejęcie, w sierpniu 2015r., dotyczyło spółki Thorntons, producenta wyrobów czekoladowych działających na rynku brytyjskim od 1911 roku. Thorntons, zatrudniający ponad 3.300 osób, stanowi obecnie część naszej powiększonej rodziny. Obie firmy wyrosły z silnych korzeni rodzinnych, a połączyło je pełne determinacji dążenie do zadowolenia klientów produktami najwyższej jakości.

Odpowiedzialność społeczna Grupy

Ferrero zajmuje stałe miejsce w czołówce rankingów reputacji ogólnoświatowych firm. Jest to z pewnością związane m.in. z przedsięwzięciami Grupy w zakresie społecznej odpowiedzialności. Mieszczą się one w strategii CSR Ferrero, która skupia się na najwyższej jakości i innowacyjności, przejrzystej komunikacji, trosce o ludzi, którzy byli i są częścią historii Grupy, wspieraniu lokalnych społeczności, promowaniu aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży oraz poważnym zaangażowaniu na rzecz zrównoważonych praktyk rolniczych i ochrony środowiska.